پیامبر اکرم(ص)فرمودند:نشان منافق سه چيز است:سخن به دروغ بگويد،از وعده تخلف كند،در امانت خيانت نمايد./تحف العقول ص 316

تکریم ارباب رجوع در ادارات

تکریم ارباب رجوع در ادارات

آیت الله اعرافی با اشاره به سه بُعد تکریم ارباب رجوع در محیط های اداری، گفت: تعامل بین نهادها و ادارات در جهت تسریع در روند خدمت رسانی به مردم یک ضرورت و امری الزامی است.

آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در دیدار با مدیرکل ثبت‌احوال استان یزد، با تأکید بر لزوم حل‌وفصل مسائل مبتلا به دستگاه‌های اجرایی، گفت: تعامل بین نهادها و ادارات برای تسریع در روند خدمت‌رسانی به مردم بسیار حائز اهمیت و بسیاری از تنش‌ها و مسائل بین بخشی با گفتگو قابل‌حل است.

وی افزود: ثبت‌احوال دستگاهی است که هر فردی در طول زندگی خود برای امور هویتی چندین بار به آن مراجعه می‌کند و انصافاً این نهاد در تکریم مردم تاکنون موفق عمل کرده است.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به انواع تکریم ارباب‌رجوع در محیط های اداری، افزود: یکی از ابعاد تکریم، احترام گذاشتن در برخورد چهره به چهره است که حسن خلق لازمه این‌گونه تکریم است و همچنین انجام کار مردم به‌صورت صحیح و با دقت بُعد دیگر تکریم و بُعد سوم آن، استفاده از فناوری‌های روز برای تسریع در روند خدمت‌رسانی به مراجعین است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به لزوم ورود ثبت‌احوال به مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه بر ضرورت ارائه داده‌های تولیدشده به مسئولین تأکید کرد و ابراز داشت: این دستگاه حاکمیتی باید در مسائل فرهنگی هشدارهای لازم را به مسئولین داده و ابعاد فرهنگی مسائل را گوشزد کند.