قال رسول الله (ص)

«مَنْ سَمِعَ رَجُلاً يُنادى يا لَلْمُسْلِمينْ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِم»

کسى که صداى انسانى را بشنود که فریاد مى زند: اى مسلمانان به دادم برسید و کمکم کنید،

کسى که این فریاد را بشنود و پاسخ نگوید، مسلمان نیست

کافی جلد 2 صفحه 164

بیانیه مرکز مدیریت حوزه­ های علمیه به مناسبت زلزله افغانستان

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ» (۱۵۵/بقره)

قطعاً همه شما را با چیزی از ترس، گرسنگی و کاهش در مالها و جانها و میوه‌ها، آزمایش می‌کنیم؛ و بشارت ده به استقامت‌کنندگان!

بیانیه مرکز مدیریت حوزه­ های علمیه به مناسبت زلزله افغانستان

وقوع زلزله ویرانگر در کشور دوست و مسلمان «افغانستان» موجب تاثر و تالم فراوان گردید . عمق این فاجعه به حدی است که تاکنون موجب کشته و مفقود شدن بیش از ۲ هزار نفر از مسلمانان عزیز افغانستان شده است.

این حادثه غم­بار را به ملت وکشور افغانستان که مردمانی باغیرت، قوی و با اراده دارد و در طول تاریخ و در شرایط ناگوار همواره سعی کردند خاک و وطن خود را حفظ کنند و در این مسیر در برابر همه مشکلات و ناملایمات از خود ایستادگی و مقاومت نشان داده ­اند، تسلیت عرض می­نماییم.

بی‌شک این حادثه­ی ناگوار آزمایشی از جانب خدای حکیم برای مردم رنج­کشیده افغانستان است، تا مؤمنان و پرهیزگاران با صبر و پایداری از این ابتلاء پیروز و سربلند بیرون آیند و بر اجر آنان در نزد پروردگار افزوده شود و نیز آزمایشی برای سایر افراد مصون مانده از این فاجعه می­باشد تا به چنین حادثه‌ای از سر عبرت بنگرند و عبودیت خویش را در برابر پروردگار افزون سازند و برای یاری­رسانی به حادثه­دیدگان بشتابند که در این صورت موجبات جلب رحمت پروردگار فراهم خواهد شد.

مرکز مدیریت حوزه­های علمیه ضمن ابراز همدردی با خانواده جان باختگان و مفقودان و درخواست شفای عاجل از خدای منان برای مجروحان از عموم مسلمانان جهان می­خواهد جهت کمک­رسانی به دولت و ملت افغانستان از هیچ تلاشی دریغ نورزند تا به فضل الهی از این شرایط سخت عبور نمایند.

مرکز مدیریت حوزه­ های علمیه

۱۶/۰۷/۱۴۰۲

.

چاپ
پست الکترونیک