قال رسول الله (ص)

«مَنْ سَمِعَ رَجُلاً يُنادى يا لَلْمُسْلِمينْ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِم»

کسى که صداى انسانى را بشنود که فریاد مى زند: اى مسلمانان به دادم برسید و کمکم کنید،

کسى که این فریاد را بشنود و پاسخ نگوید، مسلمان نیست

کافی جلد 2 صفحه 164

معاون تبلیغ حوزه: رسالت رسانه؛ اشاعه امید و انگیزه در جامعه

رسالت رسانه؛ اشاعه امید و انگیزه در جامعه

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری گفت: دستگاه‌ تبلیغی دشمن به دنبال ناامیدی مردم از نظام جمهوری اسلامی است و رسانه های ما در مقابل باید امید و انگیزه را در مردم اشاعه دهند.

 حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه کشور  فعالیت رسانه ای را یکی از مصادیق تبلیغ و جهاد تبیین دانست گفت: کار رسانه در شرایط فعلی یک امر تخصصی است چراکه یک خبر با هر کلمه‌اش می‌تواند یک چیز را بسازد و یا یک چیز را خراب کند و با توجه به طیف‌های مختلف معاندین و مخالفین که به دنبال سوء استفاده و جریان سازی علیه دین هستند نیازمند به فعالیت رسانه ای هوشمندانه هستیم.

وی افزود: از مهمترین رسالت‌ های رسانه در شرایط امروز ایجاد امید در مردم و جامعه است و باید کارهای خوبی که اتفاق افتاده را انعکاس داد چراکه دشمنان نقاط قوت ما وارونه جلوه می دهند و اتفاقات مثبت را نادیده می گیرند.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه اظهار داشت: دستگاه‌ تبلیغی دشمن به دنبال این است که مردم را از نظام جمهوری اسلامی نا امید کند و می بینیم که در مورد همه ارکان کشور سیاه نمایی می‌کند ورسانه های ما باید در مقابل این توطئه های دشمن، امید و انگیزه را در مردم اشاعه دهند چرا که اگر مردم امید و اعتماد نداشته باشند، سرمایه‌های اجتماعی از بین می‌رود.

وی ادامه داد: رسالت مهم دیگر رسانه‌ها پاسخ به شبهات و خنثی کردن جو‌های روانی دشمنان در جامعه است چراکه دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و چند قطبی سازی در جامعه است و رسانه ها می توانند با واکنش فوری از موج سواری دشمنان جلوگیری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری به ضرورت انعکاس دستاورد های دولت فعلی تاکید کرد و گفت: این دولت عملکردهای بسیار مثبت و سازنده‌ای دارد ولی متاسفانه زبان گویایی برای بیان دستاورد های خود ندارد و رسانه‌ ها و زبان‌های گویا هم خبرهای مثبت این دولت را به درستی منعکس نمی کنند و لازم است رسانه های دلسوز برای اینکه قلوب مومنین مسرور شود، اخبار مثبت را انتشار دهند.

 

چاپ
پست الکترونیک