قال رسول الله (ص)

«مَنْ سَمِعَ رَجُلاً يُنادى يا لَلْمُسْلِمينْ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِم»

کسى که صداى انسانى را بشنود که فریاد مى زند: اى مسلمانان به دادم برسید و کمکم کنید،

کسى که این فریاد را بشنود و پاسخ نگوید، مسلمان نیست

کافی جلد 2 صفحه 164

شاعرانه‌هایی برای سیدالشهدای خدمت در محفل شعر “شهید جمهور” + عکس

شعرای حوزوی در محفل شعر “شهید جمهور” اشعاری را در وصف سیدالشهدای خدمت و یاران شهیدش سرودند و یادشان را گرامی داشتند.

 محفل شعر “شهید جمهور” به مناسبت هفتمین روز شهادت رئیس‌جمهور و همراهان شهیدش با اجرای نجم‌الدین شریعتی از سوی ستاد راهبری شعر حوزه، دبیرخانه جشنواره هنر آسمانی و شورای شعر و ادب حوزه، در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد.

در این مراسم شاعرانی از جمله میلاد عرفان‌پور، حامد عسکری و ححج اسلام محمد مهدی خانمحمدی، سید محمد بابامیری، جواد محمدزمانی و همچنین سید علی نقیب، محمدمتین کریمی، راضیه جبه داری، عاطفه خرمی و عاطفه جوشقانیان به شعر خوانی در وصف شهدای خدمت پرداختند.

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه کشور یکی دیگر از برنامه ها محفل شعر ” شهید جمهور” بود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه در بخشی از سخنان خود با تاکید بر اینکه رسالت شاعر جهاد تبیین، بیان حقایق دین، دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم است، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب هر سال در ضیافت افطار بیشترین زمان را به شعرا اختصاص می دهند، زیرا معتقدند که شعر نشاط می‌آورد.

وی شهید رئیسی را الگوی زندگی مردم، مسئولان و متولیان کشور دانست و اظهار کرد: مبلغان و شاعران همه ویژگی‌های شخصیتی شهید رئیسی از جمله مردمی بودن، ایثار و فداکاری، بی حاشیه بودن و ولایت مداری را برای مردم تبیین و تشریح کنند. این محفل گامی در این مسیر است و امیدواریم ادامه داشته باشد.

حامد عسکری شاعر و نویسنده نیز در این برنامه به بیان خاطراتی از همراهی با شهید رئیسی در سفر به نیویورک پرداخت.

 

چاپ
پست الکترونیک