قال رسول الله (ص)

«مَنْ سَمِعَ رَجُلاً يُنادى يا لَلْمُسْلِمينْ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِم»

کسى که صداى انسانى را بشنود که فریاد مى زند: اى مسلمانان به دادم برسید و کمکم کنید،

کسى که این فریاد را بشنود و پاسخ نگوید، مسلمان نیست

کافی جلد 2 صفحه 164

آیت الله اعرافی در پیام تسلیتی به مردم ایران: حادثه معدن طبس موجب اندوه همگان و حوزویان شد/ با مقصران احتمالی این فاجعه برخورد قانونی صورت گیرد

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه در پیام تسلیت به مردم طبس گفت: حادثه جان باختن دهها تن از معدن‌کاران فداکار و پرتلاش و عزیز معدن طبس، واقعه‌ای دردناک و تکان‌دهنده بود که موجب اندوه همگان و حوزویان شد.

 آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در پیامی حادثه دردناک جانباختن تعدادی از کارگران معدن طبس را تسلیت گفت که متن آن به این شرح است:

إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند : «الکادُّ عَلَی عِیالِهِ مِن حَلالٍ کَالمُجاهِدِ فی سَبیلِ اللَّهِ»

حادثه جان باختن دهها تن از معدن‌کاران فداکار و پرتلاش و عزیز معدن طبس، واقعه‌ای دردناک و تکان‌دهنده بود که موجب اندوه همگان و حوزویان شد. هموطن هایی که در معدن فعالیت می نمایند با کار و تلاش طاقت فرسا و سخت خود از ارکان اقتصاد و رشد و پیشرفت کشورند و شایسته هرگونه تکریم و تدابیر لازم و جامع امنیتی و متأسفانه گاهی به دلایل گوناگون دچار سوانح تلخ و جبران ناپذیر می گردند.

 

حوزه های علمیه ضمن ابراز تأثر فراوان ، صمیمانه ترین تسلیت های خود را محضر مردم شریف ایران اسلامی و مردم بزرگوار طبس و بویژه خانواده های گرامی و بازماندگان محترم این عزیزان تقدیم و به مسئولان محترم توصیه می نماید که حامی این خانواده‌های محترم به بهترین صورت بوده و برای پیشگیری از این نوع اتفاقات نسبت به الزام تمام معادن دولتی و خصوصی به رعایت ضوابط ایمنی و اتخاذ تدابیر بیشتر در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشند و با مقصران احتمالی این فاجعه برخورد قانونی صورت گیرد. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

علی رضا اعرافی

مدیر حوزه های علمیه

چاپ
پست الکترونیک
تازه ترین اخبار