قال رسول الله (ص)

«مَنْ سَمِعَ رَجُلاً يُنادى يا لَلْمُسْلِمينْ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِم»

کسى که صداى انسانى را بشنود که فریاد مى زند: اى مسلمانان به دادم برسید و کمکم کنید،

کسى که این فریاد را بشنود و پاسخ نگوید، مسلمان نیست

کافی جلد 2 صفحه 164

پیام آیت الله علیرضا اعرافی به مناسبت هفته وقف

حوزه/سنت حسنه وقف که از دیر باز پشتوانه مردمی برای گسترش و بسط فرهنگ دینی و احیا ارزشهای انسانی بوده است؛ از متعالی ترین راهکارهای اقتصاد فرهنگ در اسلام می باشد.

 متن پیام آیت الله علیرضا اعرافی به آغاز هفته وقف این شرح است:

میلاد پر برکت خاتم الانبیا حضرت محمد مصطفی (صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِه) و امام جعفر صادق(علیه السلام) رئیس مذهب جعفری، آغاز هفته وقف نامگذاری شده است. سنت حسنه وقف که از دیرباز پشتوانه مردمی برای گسترش و بسط فرهنگ دینی و احیا ارزشهای انسانی بوده است؛ از متعالی ترین راهکارهای اقتصاد فرهنگ در اسلام می باشد. مشارکت فعالانه مردم و متمکنین عرصه علم و ثروت، توسعه تمدن اسلامی در گام دوم انقلاب را تسریع خواهد کرد.

در دوران شکوفایی مکتب آسمانی اهل بیت علیهم السلام و درخشش شیعه در جهان معاصر باید از ظرفیت‌ وقف و نیکوکاری برای رشد و پیشرفت دینی، فرهنگی و اقتصادی جامعه و امت اسلامی حداکثر بهره را برد.

هفته وقف را خدمت آحاد مردم و خادمان عرصه وقف و نیکوکاری تبریک عرض نموده و به چند نکته در جهت ترویج و توسعه فرهنگ وقف اشاره می‌کنم.

۱. همت دغدغه مندان و کارگزاران وقف باید در جهت حراست، صیانت از موقوفات و اجرای نیت امینانه واقفان مصروف گردد تا این خیر ماندگار هر روز بالنده تر و شکوفا تر گردد.

۲. نسبت به استفاده از ظرفیت حوزویان، دانشگاهیان، فرهنگیان، رسانه های گروهی و فن‌آوری نوین در جهت گسترش وترویج فرهنگ وقف و معرفی الگوهای جدید بخصوص وقف جمعی و مشارکتی اهتمام لازم صورت پذیرد.

۳. استفاده از ظرفیت های مردمی و نخبگانی برای کاهش تصدی گری و اداره مستقیم موقوفات انجام شود.

۴. به ظرفیت های بین المللی وقف در راستای تبیین و پیشبرد اهداف متعالی جهان اسلام بیشتر توجه شود.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

علیرضا اعرافی
مدیر حوزه های علمیه

چاپ
پست الکترونیک
تازه ترین اخبار