قال رسول الله (ص)

«مَنْ سَمِعَ رَجُلاً يُنادى يا لَلْمُسْلِمينْ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِم»

کسى که صداى انسانى را بشنود که فریاد مى زند: اى مسلمانان به دادم برسید و کمکم کنید،

کسى که این فریاد را بشنود و پاسخ نگوید، مسلمان نیست

کافی جلد 2 صفحه 164

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه در جمع مدیران گروه‌های تبلیغی: مبلغان به تولید امید در جامعه بپردازند / حمایت از فعالیت تخصصی گروه‌های تبلیغی

حجت‌الاسلام والمسلمین ملانوری در جمع مدیران گروه‌های تبلیغی، تصریح کرد: در حال حاضر شرایط خاصی بر جامعه‌ی جهانی حاکم است و مبلغان در چنین شرایطی باید به تولید امید در جامعه بپردازند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست هم‌اندیشی مدیران گروه‌های تبلیغی با محوریت «بررسی راهکارهای تبلیغی مناسب با توجه به شرایط جامعه» با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور، در سالن اجتماعات آیت‌الله حائری یزدی(ره) مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملانوری در ابتدای نشست با اشاره به آیات «وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ / و سست نشوید! و غمگین نگردید! و شما برترید اگر ایمان داشته باشید * إِنْ یَمْسَسْکُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِثْلُهُ ۚ وَتِلْکَ الْأَیَّامُ نُدَاوِلُهَا بَیْنَ النَّاسِ وَلِیَعْلَمَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَیَتَّخِذَ مِنْکُمْ شُهَدَاءَ ۗ وَاللَّهُ لَا یُحِبُّ الظَّالِمِینَ / اگر (در میدان احد) به شما جراحتی رسید (و ضربه‌ای وارد شد) به آن جمعیّت نیز (در میدان بدر) جراحتی همانند آن وارد گردید و ما این روزها(ی پیروزی و شکست) را در میان مردم می‌گردانیم؛ (-و این خاصیّت زندگی دنیاست-) تا خدا، افرادی را که ایمان آورده‌اند، بداند (و شناخته شوند)؛ و خداوند از میان شما، شاهدانی بگیرد. و خدا ظالمان را دوست نمی‌دارد. سوره آل عمران – آیات ۱۳۹_ ۱۴۰»، گفت: در حال حاضر شرایط خاصی بر جامعه‌ی جهانی حاکم است. مبلغان در چنین شرایطی باید به تولید امید در جامعه بپردازند و وظیفه‌ی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه فراهم کردن زمینه‌ی مناسب برای فعالیت تخصصی گروه‌های تبلیغی است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه ها علمیه کشور ادامه داد: گروه‌های تبلیغی در حال حاضر دارای استقلال مناسبی هستند و هر چه فعالیت این گروه‌ها گسترش‌ پیدا کند توفیقات بیشتری حاصل می‌شود.

گروه‌های تبلیغی با یکدیگر هماهنگ باشند

در ادامه مدیران گروه‌های تبلیغی به ارائه‌ی نظرات در زمینه‌ی مسائل تبلیغی پرداختند.

حجت‌الاسلام سید حسین آقامیری مدیر گروه تبلیغی محتوم اظهار کرد: گروه‌های تبلیغی نباید به مسائل نگاه انفعالی داشته باشند.

وی ادامه داد: گروه‌های تبلیغی باید با یکدیگر هماهنگ باشند و از تمام ظرفیت خود استفاده کنند و از هدر رفت سرمایه‌ها جلوگیری کنند.

برنامه‌ تبلیغی برای تمام اقشار مردم

حجت‌الاسلام مهدی کشاورزیان مدیر گروه تبلیغی ثاقب با اشاره به تخصصی بودن تبلیغ گفت: گروه‌های تبلیغی باید برای تمام اقشار مردم برنامه‌ی تبلیغی مناسب داشته باشند.

وی بیان کرد: تحولات در دنیا به سرعت در حال رخ دادن است و اگر مبلغان اطلاعات صحیحی از موضوعات نداشته باشند نمی‌توانند تصمیماتِ مناسب بگیرند.

ظیفه‌ی مبلغان ترویج سبک زندگی اسلامی است

حجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ با تاکید بر هماهنگی میان گروه‌های تبلیغی، گفت: در تبلیغ باید از تمام امکانات و ظرفیت‌ها استفاده کرد و با همدلی کارها را به سرانجام رساند.

وی افزود: وظیفه‌ی مبلغان ترویج سبک زندگی اسلامی در میان مردم است و از این راه تمدن اسلامی را به تمام دنیا معرفی کنند.

لزوم حمایت از فعالیت‌های تبلیغی

حجت‌الاسلام ناصر جلالیان مدیر گروه تبلیغی با تصریح بر حمایت از فعالیت‌های تبلیغی، گفت: قوانین موجود تبلیغی باید در جهت حمایت از گروه‌های تبلیغی باشد و سرعت آنها را بیشتر کند.

شکیل کانون‌های عظیم تبلیغی

حجت‌الاسلام مسعود عبداللهی مدیر تبلیغ اینترنتی حوزه با اهمیت دانستن کار گروهی گفت: تشکیل کانون‌های عظیم تبلیغی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری نیازمند هم‌افزایی بین گروه‌های تبلیغی است که تاثیر این فعالیت‌های گروهی بسیار بیشتر از فعالیت‌های فردی است.

گروه‌های تبلیغی برای اصناف برنامه داشته باشند

حجت‌الاسلام احسان رنجبر هم گفت: گروه‌های تبلیغی باید به صورت تخصصی در اصناف و مشاغل ورود کنند و با طرح و برنامه‌ی مشخص به سوی حل مسائل حرکت کنند و از موازی کاری جلوگیری کنند.

ضرورت آگاهی مبلغان از شرایط روز

حجت‌الاسلام احمد خالقی مدیر گروه تبلیغی منتها هم در این نشست گفت: مبلغان باید نسبت به شرایط روز آگاه باشند و با توجه‌ به‌ نیازهای روز تولید محتوا کنند.

وی گفت: مبلغان با زبان اصناف و مشاغل گوناگون آشنا باشند. مجموعه‌ی منتها در این زمینه کتاب‌هایی را آماده کرده است و اصطلاحات مشاغل مختلف در آن جمع آوری شده است که مبلغان می‌توانند از این کتاب‌ها استفاده کنند.

طلاب از همان ابتدا وارد عرصه‌ی تبلیغ شوند

حجت‌الاسلام محمد بادفر مدیر گروه تبلیغی پژوهشی امام‌محمدباقر علیه السلام نیز گفت: طلاب باید از همان ابتدا وارد عرصه‌ی تبلیغ شوند و در بین جوانان هم سن خود به تبلیغ بپردازند زیرا اثر این کار بسیار زیاد است.

چاپ
پست الکترونیک
تازه ترین اخبار