قال رسول الله (ص)

«مَنْ سَمِعَ رَجُلاً يُنادى يا لَلْمُسْلِمينْ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِم»

کسى که صداى انسانى را بشنود که فریاد مى زند: اى مسلمانان به دادم برسید و کمکم کنید،

کسى که این فریاد را بشنود و پاسخ نگوید، مسلمان نیست

کافی جلد 2 صفحه 164

معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه اعلام کرد: تدوین طرح تحول تبلیغ در حوزه‌ با نظر ۷۰۰ استاد، پژوهشگر و مبلغ موفق و نخبه‌

حجت‌الاسلام والمسلمین ملانوری اعلام کرد: طرح تحول تبلیغ حوزه‌های علمیه در پنج راهکار پژوهشی، آموزشی، تهذیبی، تبلیغی و بین المللی با نظر خواهی از ۷۰۰ استاد، پژوهشگر و مبلغ موفق و نخبه‌ی تبلیغی در سطح کشور تدوین شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره‌ی تبلیغ در جمع مبلغان گفت: در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه فعالیت گسترده‌ای برای طراحی و اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری صورت گرفت.

وی در ادامه با اشاره به تدوین طرح تحول تبلیغ در حوزه‌های علمیه گفت: نظر خواهی از ۷۰۰ استاد، پژوهشگر و مبلغ موفق و نخبه‌ی تبلیغی در سطح کشور انجام گرفت و ایده‌های مختلف گردآوری شد این طرح الان به تمام حوزه‌ها و معاونت‌ها ابلاغ شده است و نگاشت نهادی آن نیز اتفاق افتاده است و ابلاغ شده است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور افزود: طرح تحول تبلیغ حوزه‌های علمیه در پنج راهکار پژوهشی، آموزشی، تهذیبی، تبلیغی و بین المللی برای تحول در نظامات حوزه به غایت تبلیغ دین دیده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملانوری ادامه داد: طرح تحول تبلیغ در حوزه‌ به معنای تحول در نظام آموزش، تهذیب، پژوهش و بخش بین‌الملل حوزه و تبلیغ است که با هدف تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر این که معارف الهی به گوش و ذهن و قلب مخاطب برسد و در رفتار او متجلی و جزو هویت او بشود، تدوین شده است.

وی ادامه داد: مخاطب ممکن است یک انسان عادی یا کم سواد یا باسواد و یا متخصص ایرانی یا خارجی باشد که تمام این افراد مخاطب تبلیغ هستند، در نتیجه ما باید هم محتوای تبلیغ متناسب با اصناف و اقشار و گروه‌های مختلف و افراد فرهیخته جهان تولید کنیم و هم روش های تبلیغی متناسب با قشرها و گروه‌های مختلف را ارائه دهیم و هم مبلغان مناسب برای تبلیغ در عرصه‌های مختلف داخلی و بین‌المللی در حوزه تربیت شوند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: طرح تحولی حوزه با ۱۰۵ راهکار که بعضی کوتاه مدت و برخی بلند مدت هستند می‌خواهد ما را به این هدف تبلیغی در کشور و بین الملل برساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملانوری افزود: هماهنگی بین نهادهای عالی حوزه برای اجرای طرح تحول تبلیغ صورت گرفته است و از همه‌ی افراد نظر خواهی و درخواست شده است.

وی اظهار کرد: همه‌ی نهادهای عالی حوزوی کمک کنند تا طرح تحولی تبلیغ اجرا بشود و در سال جاری سه تا از راهکارهای این طرح به صورت مشترک توسط سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی و معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه در حال اجرا است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: برای معاونت تبلیغ حوزه‌، ده طرح کوتاه مدت برای سال ۱۴۰۳ مقرر شده بود که اجرا کند و به لطف خدا برای هر ده طرح، طرحهای عملیاتی طراحی شده است و در مراحل قانونی قرار گرفته و توسط مراجع ذیربط تصویب شده است و تا حدی بودجه‌ی کار هم تامین شده و عملیات این طرح‌ها در سطح کشور شروع شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملانوری گفت: به عنوان نمونه طرح هماهنگی و تعامل شبکه‌ای مبلغان که یک طرح بسیار گسترده است و همه‌ی مبلغان کشور در عرصه‌های مختلف در یک کانون عظیم تبلیغی قرار می‌گیرند یا توسعه تبلیغ مجازی که یکی از طرح‌های ده گانه برای ۱۴۰۳ است و الان در دستور کار قرار دارد و بیش از ۱۶ مرکز اینترنتی در ۱۶ استان ایجاد شده است و تا آخر سال قریب به اتفاق استان‌ها دارای مرکز تبلیغ مجازی خواهند بود و آنجا با برنامه‌ی خاص محتواها تولید می شود بعد از رصدی که انجام می شود در شبکه‌ی انتشار قرار می‌گیرد.

وی در پایان گفت: طرح تولید فیلم سینمایی و طرح‌های دیگر در دست اقدام است که در ذیل طرح تحول تبلیغی حوزه‌های علمیه ان شاءالله اجرا خواهند شد.

چاپ
پست الکترونیک